۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | شب‌های وحدت ملی

۷- البرز

از سلسله شب‌های وحدت ملی در هفتمین شب به استان البرز پرداخته شد.

از سلسله شب‌های وحدت ملی در هفتمین شب به استان البرز پرداخته شد. این مراسم در ساعت ۵ بعد از ظهر دوشنبه هفدهم دی ماه ۱۳۹۷ در کانون زبان پارسی برگزار شد.
در شب استان البرز دکتر سید مصطفی محقق‌داماد، دکتر عزیزالله شهبازی، دکتر محراب رجبی، ماهرخ فلاحی، فریبرز صادق طالقانی و دکتر حسین عسگری سخنرانی کردند و فیلم مستندی درباره استان البرز به نمایش در آمد.
استان البرز با ۵۳۵۰ کیلومتر مربع وسعت و ۳ میلیون نفر جمعیت، کوچکترین و یکی از پراهمیت‌ترین استان‌های کشور می‌باشد. این استان بعد از تهران دارای بیشترین رشد جمعیت و همچنین بیشترین شمار پذیرش مهاجران از سراسر ایران می‌باشد. البرز حدود ۴۰ درصد آب شرب مصرفی تهران و بخش عمده‌ای از مواد غذایی شامل مواد پروتئینی، لبنیات، سبزیجات و گل‌ و‌ گیاه پایتخت را تامین می‌کند. البرز در دامان خود رجال و مشاهیر بزرگی همچون ریاضی‌دان و آب‌شناس بزرگ قرن پنجم هجری، حساب کرجی و مشاهیری همچون شیخ هادی نجم‌آبادی، آیت‌الله طالقانی، جلال‌ آل‌احمد و سید حسین میرخانی را دارد. وجود ۱۲۰ هزار دانشجو، ۵ هزار عضو هیئت علمی و همچنین وجود مراکز مهم تحقیقاتی و پژوهشی که برخی از آن‌ها از شهرت و اعتبار بین‌المللی برخوردارند، این استان را به مرکز آموزش و جایگاه تحقیقات و پژوهش کشور تبدیل کرده است. دژ مادها (محوطه ازبکی) به عنوان المان، درخت ارس (هورس) به عنوان نماد گیاهی و عقاب پرطلایی به عنوان نماد جانوری تعیین و معرفی شده و به ثبت رسیده است.


لینک کوتاه:

مشترک خبرنامه بنیاد افشار شوید تا از اخبار و رویدادهای جدید و برنامه های آتی بنیاد مطلع گردید.

با ما تماس بگیرید.