۳ دی ۱۳۹۸ | خبری · شب‌های بخارا

شب فریدون توللی در بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار برگزار می‌شود

شب فریدون توللی در ساعت پنج بعد از ظهر چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ در بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار (کانون زبان پارسی) برگزار می‌شود.

به مناسبت صدمین سالگرد تولد فریدون توللی و به خواستاری دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، شب فریدون توللی در ساعت پنج بعد از ظهر چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ با همکاری مجله بخارا در بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار (کانون زبان پارسی) برگزار می‌شود.

فریدون (توللی) از روزی که قطعات شعری دلپذیر و آثار نثری سیاسی خویش را در روزنامه‌های شیراز و پس از آن در تهران به چاپ می‌رسانید توانایی خود را در قلمرو ادب معاصر نمود و بسیاری را بدان مسحور کرد. آنچه هنر او را بیشتر جلوه‌گر می‌ساخت تازگی و نوآوری اسلوب بود که در نثر ادبی و شعر عاطفی او به چشم می‌خورد. از همان گاه سخنش بر دلها نشست و پیش خویش و بیگانه زبانزد گشت.
ایرج افشار، به نقل از: [نادره‌کاران، ایرج افشار، زیر نظر بهرام، کوشیار و آرش افشار، به کوشش محمود نیکویه، تهران: انتشارات دکتر محمود افشار، ویراست دوم، ۱۳۹۸، ص ⁣۷۹۱]

در شب فریدون توللی استادان دکتر سیروس پرهام، دکتر مسعود جعفری جزی، دکتر میلاد عظیمی، دکتر مصطفی ده‌ پهلوان و شهرزاد رضادوست سخنرانی خواهند کرد. همچنین در این شب دو متن از مرحوم ایرج افشار و دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی قرائت خواهد شد.

این مجلس به صورت زنده از طریق صفحه اینستاگرام موقوفات دکتر محمود افشار پخش می‌شود.

شرکت برای عموم دوستداران زبان و ادب فارسی آزاد است
همزمان با این مراسم کتاب‌های انتشارات دکتر محمود افشار با ۳۰٪ تخفیف به علاقه‌مندان عرضه خواهد شد


لینک کوتاه:

مشترک خبرنامه بنیاد افشار شوید تا از اخبار و رویدادهای جدید و برنامه های آتی بنیاد مطلع گردید.

با ما تماس بگیرید.