۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | شب‌های وحدت ملی

۴- چهارمحال و بختیاری

چهارمین نشست از سلسله ‏نشست‏های شب‏های وحدت ملی با موضوعیت استان چهارمحال و بختیاری، ساعت هفده روز شنبه دوم خرداد ماه در کانون زبان پارسی برگزار شد.

شب‌های وحدت ملی ۴- چهارمحال و بختیاری
چهارمین نشست از سلسله ‏نشست‏های شب‏های وحدت ملی با موضوعیت استان چهارمحال و بختیاری، ساعت هفده روز شنبه دوم خرداد ماه در کانون زبان پارسی برگزار شد.
سخنرانان برنامه آقایان دکتر عباس قنبری عدیوی، دکتر حمید رضایی و روح ‏الله کریمی نورالدین‌وند بودند. دبیر این مراسم آقای علی دهباشی، برنامه را با توضیحی در خصوص برگزاری این نشست‏ ها و معرفی کوتاهی از استان چهارمحال و بختیاری آغاز کرد.
دهباشی گفت: سلسله‏ شب‏های وحدت ملی را با ایده و عنایت ریاست شورای تولیت بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار، حضرت آیت الله دکتر سید مصطفی محقق داماد شروع کردیم و به این‏ علت که اهداف این شب‏ها در چهارچوب نیات واقف بود، کار در کانون زبان پارسی آغاز شد و به این جا رسیدیم. تاکنون شب‏های کردستان، سیستان‏ و بلوچستان و تهران را برگزار کرده‏ ایم و این چهارمین شب از این سلسله ‏نشست‌ها است. استان چهارمحال و بختیاری در جنوب غربی کشور و در میان استان‏های خوزستان، اصفهان، لرستان و کهگیلویه‏ و بویراحمد واقع شده است. میانگین ارتفاع در این استان ۲۱۵۳ متر بالاتر از سطح دریاست و به همین علت بام ایران نام گرفته است.

دکتر سید مصطفی محقق‌داماد (ریاست شورای تولیت بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار)

پس از معرفی و اعلام برنامه، پیام تصویری دکتر محقق داماد، پخش شد. ایشان پس از سلام و خیرمقدم به حاضران، گفتند: از این‏که دعوت ما را پذیرفتید سپاسگزارم و به سهم خودم تشکر می‏کنم که به خانه ‏ی خودتان یعنی کانون زبان پارسی آمدید. من این برنامه را از ماه‏ها قبل ریخته بودم و از آقای دهباشی خواهش کردم که یک شب را چهارمحال و بختیاری بگذاریم. استان چهارمحال و بختیاری، استان شجاعان و دیار دلیران و افراد پرمهر و محبت است. من به این استان یک بار بیشتر سفر نکردم آن هم سال‏های بسیار دور، ولی چندین دوست از جوانی تا به الان از آن دیار و آن سفر دارم. از این منطقه علمای بزرگی برخاسته ‏اند. کسی نمی‏تواند ایران را بشناسد مگر این‏که دیار شما را بشناسد. مگر می‏شود کسی بگوید که ایران و تاریخ ایران را می‏شناسد اما عشایر و سهم آن را در فرهنگ ایران نشناسد؟! برای همه ‏ی شما شادی و پیروزی، و برای ایران سربلندی و استقلال خواهانم.

شب‌های وحدت ملی ۴- چهارمحال و بختیاری (فایل PDF گزارش)


لینک کوتاه:

مشترک خبرنامه بنیاد افشار شوید تا از اخبار و رویدادهای جدید و برنامه های آتی بنیاد مطلع گردید.

با ما تماس بگیرید.